جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت‌الاسلام کوهی گفت: سید حسن نصرالله حق مضاعفی بر گردن امت اسلام دارد. او با شجاعت حیدری به نیابت امت اسلام با سرسخت‌ترین دشمن اسلام، پنجه در پنجه بود و حزب الله که تجلی عمومی اراده الهی سید بود، همان فئه‌ی قلیله‌ای است که در مقابل دنیای به ظاهر کثیر و به واقع کثیف کفر و استکبار ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر تکاب که در مصلای بقیة‌الله این شهر برگزار شد، اظهار داشت: الحق و الانصاف برای «مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مُدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه» تصور هر عاقبتی بجز شهادت، تصوری نادرست بود. «فیض شهادت پس از این همه مجاهدت حق مسلّم او بود» و در حقیقت سید به آرزوی دیرینه‌اش که همان دعای جدّ معظمش آقا امیرالمؤمنین علیه السلام در لیلة الهریر بود، رسید.

وی ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله بیش از سی سال، در صدر فهرست ترور سفاکان صهیونی قرار داشت و در متن و بطن خطر و بحران زندگی‌ای جهادی داشت تا آنجا که به یکی از موثقین گفته بود: «گاهی می‌شود که در طول پنج یا شش ماه، نمی‌توانم آفتاب را ببینم.»

امام جمعه تکاب تصریح کرد: سید حسن نصرالله حق مضاعفی بر گردن امت اسلام دارد. او با شجاعت حیدری به نیابت امت اسلام با سرسخت‌ترین دشمن اسلام، پنجه در پنجه بود و حزب الله که تجلی عمومی اراده الهی سید بود، همان فئه‌ی قلیله‌ای است که در مقابل دنیای به ظاهر کثیر و به واقع کثیف کفر و استکبار ایستادگی کرد و بیش از سه‌ دهه راهبری جریان مقاومت در متن و بطن میدان، عینیت وعده نصرت الهی را پیش چشم امت اسلامی به تجلی رساند.

وی خاطرنشان کرد: سید آموزگار عملی سنت نصرت الهی است؛ سنت حتمی و لایتغیری که به ما یاد می‌دهد چنانچه جامعه ایمانی و راهبران آن الزامات آن را رعایت و فراهم نمایند اراده الهی به آن تعلق خواهد گرفت. که اصل آن در دسترس و تحققش به لحاظ زمان و مکان قریب‌الوقوع خواهد بود.

حجت‌الاسلام کوهی بیان داشت: رهبر حکیم انقلاب بارها به این نکته اشاره کرده‌اند که شخص امام راحل (رضوان الله علیه) با دید الهی و ضمیر روشن خویش، برای پیروزی انقلاب، نهضت را بر سه محور «شجاعت»، «معنویت» و «عقلانیت» بنیانگذاری کرد.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب هم، سیره رهبری امام و خلف صالح‌شان رهبر معظم انقلاب، نهادینه نمودن همین سه اصل بوده است. به عنوان نمونه بحمد الله نظام با همین سه عنصر «شجاعت»، «معنویت» و «عقلانیت» در دهه‌های مختلف توانسته است، قطرات مقاومت اسلامی را به دریای خروشان تبدیل کند.

امام جمعه تکاب تصریح کرد: جمهوری اسلامی به اذن الهی توانست از فرصت تاریخی طوفان الاقصی استفاده کند و ظرف این یک سال، طرح خود را ده‌ها سال پیش‌ ببرد و رژیم صهیونیستی را گرفتار مهلک‌ترین چالش یعنی جنگ فرسایشی و پدافندی آن‌هم نه بر سر مشروعیت که بلکه بر سر حفظ موجودیت و امنیت کرده است. راهبرد جبهه مقاومت این است که غده سرطانی اسرائیلی که به تدریج بوجود آمده، به تدریج هم از بین رفتنی است نه دفعةً. لذا روند جنگ طبق برنامه بحمدالله در حال پیش رفتن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha